in ,

Nedostatak ovoga dovodi vaše srce u rizik

vezbanje

Postoji puno oprečnih informacija o tome koliko dugo treba da vežbate odjednom – i koliko često – da biste najbolje zaštitili svoje srce. Pa, šta je pravi odgovor?

Neki stručnjaci kažu da je dvadeset minuta intervalnog treninga visokog intenziteta (HIIT) dovoljno samo tri dana u nedelji da biste smanjili visceralnu masnoću i održavali srce u vrhunskoj formi. Drugi insistiraju da su čak i kraći udari snage i kardio podjednako efikasni. Takođe postoji čitav niz trkača koji se osećaju najzdravije trčeći gotovo svakog dana u nedelji.

Ali prema novom istraživanju, zapravo nije važno šta radite ili koliko naporno radite sve dok nešto radite – i to puno toga onoliko koliko vam vreme dozvoljava. Nova studija objavljena u časopisu PLOS Medicine otkrila je da što više vežbate, to će vaše srce biti zdravije – zaista nema ograničenja. U stvari, ograničavanjem fizičke aktivnosti, mogli biste prodati vaše srce za sitnu lovu.

„U ovoj studiji”, zaključuju istraživači, „nismo pronašli dokaze o pragu inverzne povezanosti između objektivno izmerene umerene, snažne i ukupne PA [fizička aktivnost] sa KVB [kardiovaskularnim bolestima]. Naši nalazi sugerišu da PA nije povezana samo sa manjim rizikom od KVB, ali najveća korist se vidi kod onih koji su aktivni na najvišem nivou. “

Drugim rečima, što više vežbate, to se više starate za dobro zdravlje srca.

„Fizička aktivnost je važnija za prevenciju kardiovaskularnih bolesti nego što smo ranije mislili“, kaže prvi autor studije Rema Ramakrishnan, MPH, biografista i epidemiolog sa Odeljenja za žensko i reproduktivno zdravlje Nuffield na Univerzitetu Oksford.

Naravno, ne možete svaki dan provesti po ceo dan vežbajući. Ako vam interesuje koliki je vremenski period vežbanja koji preporučuju stručnjaci, da biste lakše planirali vaše vreme za vežbanje svake nedelje, Ramakrishnan kaže da „svako treba da pokuša da sledi nove smernice SZO o fizičkoj aktivnosti koja preporučuje najmanje 150 do 300 minuta umerene do snažne aerobne aktivnosti nedeljno za sve odrasle “.

Naravno, čak i kada pokušavate da ostvarite što više zdravstvenih koristi od vežbanja, važno je slušati svoje telo.

Napisao KnK

Šta mislite o ovome?

Ostavi komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Neželjeni efekti ispijanja previše kafe

Popravni za premijera